КРЕМІНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 19 грудня 2017 року № 1644

Про прогноз районного бюджету на 2018 - 2020 роки

Відповідно до ст. 18 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», ст. ст. 21, 75 Бюджетного кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 31 травня 2017 р. № 411 «Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2018 - 2020 роки»:

 

1. Схвалити прогноз районного бюджету Кремінського району Луганської області на 2018 - 2020 роки, який додається.

 

2. Контроль за виконанням  цього розпорядження залишаю за собою.

 

 

 

 

 

 

Керівник апарату, виконуючий

обов’язки голови районної

державної адміністрації                                                       О.Л. Крутько

 

                                                                                                    Додаток

                                                                                       до розпорядження голови

                                                                                  райдержадміністрації

                                                                                     від «19» грудня 2017 р. №1644

 

 

 

ПРОГНОЗ

районного  бюджету Кремінського району Луганської області

на 2018 - 2020 роки

 

1. Загальна частина

 

Прогноз районного бюджету Кремінського району Луганської області на 2018 - 2020 роки (далі – Прогноз ) розроблено на основі положень Бюджетного та Податкового кодексів України, Програми економічних реформ в Україні, з урахуванням основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України.

Метою середньострокового бюджетного прогнозування є створення дієвого управління бюджетним процесом як складової системи управління місцевих фінансів, встановлення взаємозв’язку між стратегічними цілями розвитку району та можливостями бюджету у середньостроковій перспективі, забезпечення прозорості, передбачуваності та послідовності бюджетної політики. 

Основними завданнями Прогнозу є :

- підвищення результативності та ефективності бюджетних видатків;

- посилення бюджетної дисципліни та контролю за витратами бюджету;

- забезпечення фінансування інвестиційних проектів (програм), що мають термін реалізації більше одного року.

Прогноз включає індикативні прогнозні показники економічного і соціального розвитку району за основними видами доходів, фінансування і кредитування, взаємовідносин державного та місцевих бюджетів, а також за бюджетними програми.

На середньострокову перспективу в умовах відновлення економіки України основними завданнями бюджету є :

- забезпечення справедливої, стабільної, спрямованої на забезпечення фіскальної достатності системи оподаткування, як фактору активізації підприємницького потенціалу та зниження фіскальної достатності системи оподаткування як фактору активізації підприємницького потенціалу та зниження частки тіньової економіки;

- підтримка структурних реформ в реальному секторі економіки і соціальній сфері та залучення інвестицій в економіку;

- підвищення ефективності управління бюджетними коштами та подальшої оптимізації бюджетних програм.

Індикативні прогнозні показники районного бюджету на 2018 - 2020 роки є основною для складання головними розпорядниками бюджетних коштів планів своєї діяльності та формування показників проекту районного бюджету на відповідні роки.

Наявні тенденції розвитку української економіки, подальша реалізація комплексу економічних реформ забезпечать підтримку для майбутнього економічного зростання району, формування структури економіки більш стійкої до впливу зовнішніх факторів. Водночас нестабільність на міжнародних фінансових ринках впливає на існування зовнішніх ризиків для розвитку як української економіки, так і економіки району.   

 

2. Індикативні прогнозні показники районного бюджету

 

За основними видами доходів, фінансування, видатків і кредитування :

                                                                                                                        Таблиця 1

Індикативні прогнозні показники районного бюджету на 2018 - 2020 роки

тис. грн.

Назва  показника

2018 рік

2019 рік

2020 рік

Доходи:

351894,6

372656,3

391289,2

у тому  числі :

 

 

 

- податок на доходи фізичних осіб

47520,1

50323,8

52840,0

- власні надходження бюджетних установ

2815,3

2981,4

3130,5

- дотації та субвенції

301559,2

319351,1

335318,7

Видатки:

345129,6

365492,3

383766,7

у тому числі :

 

 

 

- державне управління

3038,6

3217,9

3378,8

- освіта

116165,6

123019,4

129170,3

- охорона  здоров’я

46639,5

49391,2

51860,8

- соціальний захист та соціальне забезпечення

164452,3

174155,0

182862,7

- культура і мистецтво

12126,4

12841,9

13483,9

- фізична культура і спорт

1720,7

1822,2

1913,3

- інші видатки

986,5

1044,7

1096,9

Кредитування:

12,0

12,7

13,3

у тому  числі :

 

 

 

- надання державного пільгового кредиту індивідуальним сільським забудовникам

12,0

12,7

13,3

- повернення коштів, наданих для кредитування індивідуальних сільських забудовників

-12,0

-12,7

-13,3

 

3. Пріоритетні завдання, перелік заходів, які необхідно здійснити, та результати, яких планується досягти в рамках Прогнозу

 

3.1. Наповнення місцевих бюджетів

 

Впровадження положень Податкового кодексу щодо зменшення податкового навантаження та удосконалення системи адміністрування податків, з одного боку, формування умови для зменшення масштабів тіньового сектору та, як наслідок, збільшення податкових надходжень до бюджету, з іншого, збільшуватиме обсяги власних коштів підприємств, які вони можуть спрямовувати на інвестиційні цілі. Передбачається, що у 2018 - 2020 роках планується:

- підвищення розміру прожиткового мінімуму, мінімальної заробітної плати та посадового окладу (тарифної ставки) працівника I тарифного розряду Єдиної тарифної сітки;

- зміни в ціновій політиці щодо енергоносіїв.

Прогноз надходжень з податку на доходи фізичних осіб розраховано відповідно до базової ставки оподаткування доходів  та з урахуванням зростання доходів низькооплачуваних верств населення через державне підвищення мінімальних соціальних гарантій, за рахунок індивідуальної підприємницької діяльності та інших доходів громадян. 

 

3.2. Використання бюджетних коштів в основних сферах діяльності

 

Державне управління

 

Пріоритетним завданням є повноцінне забезпечення функціонування депутатів і виконавчого апарату районної  ради, якісне виконання повноважень представницьких функцій, визначених Конституцією України та іншими законами, належне забезпечення виконання принципів народовладдя, забезпечення якісного контролю за використанням коштів у реалізації заходів районних програм соціально-економічного розвитку.

У 2018 - 2020 роках передбачається здійснити такі заходи:

- забезпечити належне опрацювання депутатським корпусом низки цільових програм  та їх затвердження;

- забезпечити якісне виконання представницьких функцій депутатами районної ради;

- забезпечити принцип прозорості у діяльності районної  ради;

- забезпечити повноцінне виконання повноважень виконавчого апарату районної ради  згідно з чинним законодавством.

Основні результати, яких планується досягти: забезпечення якісного виконання представницьких функцій депутатами районної ради, прийняття низки районних цільових програм, повноцінне виконання повноважень виконавчого апарату районної ради згідно з чинним законодавством.

 

Соціальний захист та соціальне забезпечення

 

Пріоритетним завданням розвитку галузі соціального захисту населення є реформування наявної системи надання пільг на житлово – комунальні послуги та забезпечення ефективного надання всіх видів соціальної  допомоги на принципах адресності.

У 2018 - 2020 роках передбачається здійснити такі заходи:

- заміна надання пільг на адресну грошову допомогу населенню шляхом доплати до пенсії або заробітної плати;

- створення єдиної інформаційно – аналітичної системи обліку осіб, які мають право на пільги та впровадження електронних соціальних карток, які можуть виконувати різні функції, а саме: облікову, інформаційну, платіжну;

- проведення  роз’яснювальної роботи серед населення щодо економного споживання житлово-комунальних послуг, обсяг витрачання яких вимірюється засобами обліку.

Основні результати, яких планується досягти:

- скорочення адміністративних витрат на організацію відшкодувань за надані пільги, спрощення системи їх отримання;

- заощадження енергоресурсів, зменшення обсягу бюджетних коштів для надання субсидій та скорочення витрат на оплату житлово-комунальних послуг для сім’ї;

- забезпечення обліку та стану інформації про пільговиків за соціальною ознакою;

- підвищення ефективності використання бюджетних коштів соціального спрямування.

 

Охорона здоров’я

 

Пріоритетами розвитку галузі є забезпечення населення високоякісними і доступними медичними послугами та створення сприятливих умов життєдіяльності людини.

У 2018 - 2020 роках передбачається здійснити такі заходи:

- оптимізація та реформування мережі закладів охорони здоров'я всіх рівнів;

- розвиток первинної медико-санітарної допомоги через структурно-організаційне та фінансово-економічне розмежування рівнів надання медичної допомоги;

- удосконалення організації надання екстреної медичної допомоги;

- активна реалізація заходів медико-соціальної профілактики та типових профілактичних програм, проведення інформаційної та освітньо-роз'яснювальної роботи серед населення щодо формування здорового способу життя;

- підготовка умов для переходу до страхової моделі (соціального медичного страхування);

- зміцнення матеріально-технічної бази лікувально-профілактичних закладів, першочергове забезпечення лікувально-діагностичною апаратурою, обладнанням та санітарним транспортом медичних закладів сільської місцевості;

- поліпшення кадрового забезпечення лікувальних закладів сільської місцевості;           

- запровадження медичних стандартів надання медичної допомоги та індикаторів якості роботи закладів охорони здоров'я;

- забезпечення імунопрофілактики, здійснення інших заходів щодо раннього виявлення захворювань, профілактики і боротьби із соціально-небезпечними хворобами.

Основні результати яких планується досягти:

- поліпшення здоров'я населення;

- забезпечення рівного й справедливого доступу всіх членів суспільства до медичних послуг належної якості, шляхом реформування первинного рівня надання медичної допомоги;

- підвищення в загальній чисельності лікарів частки лікарів загальної       практики/сімейної медицини;

- забезпечення диспансерним доглядом вагітних;

- забезпечення населення доступними послугами з питань планування сім’ї;

- доведення рівня профілактичного медичного огляду та загальної   диспансеризації як дорослого, так і дитячого населення до 98,6 відсотків;

- підвищення рівня виявлення злоякісних новоутворень на ранніх стадіях;

- зниження коефіцієнта малюкової смертності;

- зниження коефіцієнта материнської смертності;

- зниження смертності від онкологічних захворювань;

- зниження питомої ваги деструктивних форм туберкульозу у вперше    виявлених;

- зниження показника смертності від туберкульозу.

 

Освіта

 

Пріоритетом розвитку галузі є забезпечення доступності до якісної освіти.

У 2018 - 2020 роках передбачається здійснити такі заходи:

- оптимізація мережі навчальних закладів районну з урахуванням демографічних і економічних реалій та необхідності підвищення якості освіти, забезпечення функціонування освітніх округів;

- впровадження типових штатних нормативів закладів та установ освіти;

- створення умов для раннього виявлення творчих нахилів дитини;

- забезпечення у навчальних закладах середовища, що сприяє збереженню здоров’я;

- забезпечення профільного навчання учнів старших класів загальноосвітніх навчальних закладів;

- забезпечення загальноосвітніх навчальних закладів комп’ютерними комплексами (у тому числі заміна морально застарілих), 100-відсоткове підключення до мережі Інтернет, запровадження інформаційно-комунікаційних технологій;

- створення належних умов для здобуття якісної освіти дітьми-сиротами, дітьми, позбавленими батьківського піклування та дітьми, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку, соціальної адаптації; запровадження інклюзивної освіти;

- збільшення чисельності дітей, охоплених дошкільною освітою; відновлення роботи непрацюючих та відкриття нових дошкільних навчальних закладів і груп з короткотривалим перебуванням дітей; розширення мережі навчально-виховних комплексів „Школа-дитячий садок”, зокрема у сільській місцевості;

- будівництво, реконструкція, капітальний ремонт закладів і установ, придбання обладнання, будівництво спортивних залів за новими технологіями (модульні конструкції), проведення поточних ремонтів, заходів з протипожежної безпеки та охорони праці;

- забезпечення регулярного підвезення учнів та педагогічних працівників, які проживають за межею пішохідної доступності, до місць навчання і додому в тому числі шляхом придбання шкільних автобусів;

- підвищення самостійності навчальних закладів у розпорядженні фінансовими ресурсами;

- здійснення моніторингу регіонального ринку праці та узгодження  формування державного замовлення на підготовку кадрів;

- виконання районних  галузевих програм.

Основні результати, яких планується досягти:

- підвищення рівня забезпечення охоплення дошкільною освітою, в тому числі дітей п’ятирічного віку;

- покращення підвезення учнів та педагогічних працівників, які проживають за межею пішохідної доступності;

- покращення матеріально-технічної бази навчальних закладів.

 

Культура і мистецтво

 

Пріоритетами розвитку галузі є збереження, дослідження, відтворення та примноження духовних та культурних здобутків українського народу на Кремінщини, удосконалення та утримання культурної інфраструктури галузі, основних культурно-мистецьких закладів та організацій.

 У 2018 - 2020 роках передбачається здійснити такі заходи:

- сприяння відродженню культури на селі через формування базової мережі закладів культури, розвиток культурно-дозвіллевих комплексів та публічно-шкільних бібліотек;

- удосконалення системи інформаційного забезпечення населення шляхом створення електронних інформаційних центрів на базі центральних районних, міських  та базових сільських бібліотек;

- здійснення відповідно до законодавства державного управління і контролю у сфері бібліотечної справи;

- забезпечення поповнення бібліотечного фонду літературою та періодичними виданнями;

- проведення культурно-мистецьких заходів, акцій, фестивалів, виставок, концертів професійних митців, народних та зразкових аматорських колективів;

- збереження історико-культурної спадщини, утвердження патріотичних цінностей, національної свідомості, популяризація національного культурного надбання,  пам’яток культури і культурної спадщини як основи національної культури, складання електронних паспортів за єдиною формою;

- забезпечення гарантій свободи творчої молоді, підтримка творчих ініціатив, спрямованих на розвиток національної літератури, культури і мистецтва, збагачення національної культурної спадщини.

 Основними результатами, яких планується досягти, є :

- реалізація державної політики в культурно-мистецькій сфері;

- збереження та модернізація культурно-мистецької інфраструктури;

- забезпечення реалізації прав громадян на свободу літературної і художньої творчості;

- забезпечення проведення державних свят на належному рівні, розвиток самоцінностей культури і мистецтва в усіх її численних проявах ;

- забезпечення зайнятості  працівників культури і мистецтва по району;

- забезпечення ефективності використання бюджетних коштів, створення правових та економічних стимулів для залучення недержавних коштів та засобів для підтримки культури й мистецтва.

 

Фізична культура і спорт

 

Пріоритетами розвитку галузі є залучення  до здорового способу життя  усіх категорій населення, в тому числі інвалідів, шляхом створення нових форм занять фізичною культурою і спортом, формування в молоді потреби у зміцненні здоров’я засобами фізичної культури і спорту.

У 2018 - 2020 роках передбачається здійснити такі заходи:

- забезпечити об’єднання зусиль органів державної влади, громадських та приватних організацій спортивної спрямованості щодо залучення широких верств населення до фізкультурно-оздоровчої роботи, активного сімейного дозвілля за місцем проживання та у місцях масового відпочинку;

- забезпечити участь у обласних  юнацьких та   молодіжних іграх з олімпійських та  не олімпійських видів спорту;

- забезпечити удосконалення роботи дитячо-юнацької спортивної школи 

Основні результати, яких планується досягти:

- охоплення фізкультурно-оздоровчою та спортивно-масовою роботою  громадян району ;

- залучення до занять в ДЮСШ учнівської молоді.

 

3.3. Кредитування бюджету

 

З метою припинення негативних процесів у соціальній сфері села, досягнення позитивних зрушень у забезпечені життєдіяльності сільського населення, що сприятиме будівництву житла, покращенню умов проживання та побуту сільського населення розвитку виробництва сільгосппродукції у особистих селянських господарствах району діє Програма підтримки індивідуального житлового будівництва на селі та покращення умов життєзабезпечення сільського населення «Власний дім» на 2017 - 2022 роки.

 

4. Міжбюджетні відносини

 

Таблиця 2

Прогнозні показники міжбюджетних трансфертів на 2018 - 2020 роки

                                                                                                                          тис. грн.

Назва  показника

2018 рік

2019 рік

2020 рік

Базова дотація

29917,7

31682,8

33267,0

Субвенції

247545,1

262150,3

275257,8

Дотація

24086,3

25507,4

26782,8

 

Внесення змін до чинного бюджетного законодавства дає можливість при розрахунку міжбюджетних трансфертів врахувати нові підходи до їх формування, розподілу та спрямування базової дотації, яка матиме компенсаторний характер та забезпечуватиме вирівнювання податкоспроможності місцевих бюджетів за закріпленими доходами (податком на доходи фізичних осіб, податком на прибуток).

Крім того, надасть можливість вирішити на місцевому рівні низку проблемних питань :

- зміцнити матеріальну та фінансову основи місцевого самоврядування;

- надати місцевим бюджетам бюджетну автономію та фінансову самостійність;

- встановити новий механізм бюджетного вирівнювання;

- зацікавити громади до об’єднання та формування спроможних територіальних громад.

 

 

Керівник апарату                                                                          О.Л. Крутько

 

 

Дата реєстрації у Головному управлінні юстиції у Луганській обл.:
20.12.2017