Прес-центр11 серпня 2020, 15:08

Про впровадження нових сервісів в органах Пенсійного фонду України

Про впровадження нових сервісів в органах Пенсійного фонду України
 
Відповідно Указу Президента України від 08.11.2019 №837/2019 у сфері соціального захисту населення передбачено запровадження механізму автоматичного, без звернення особи, призначення пенсій за віком при досягненні пенсійного віку.

Це означає, що органи Пенсійного Фонду переходять на систему автоматичного первинного призначення пенсій.

Головна задача – отримати від людини, яка найближчим часом буде мати право на призначення пенсії – максимальну кількість інформації про неї. Основним інструментом передачі даних виступає вебпортал ПФУ.

Першим кроком – є подача сканованої копії трудової книжки, що врегульовано Порядком обліку трудової діяльності в електронній формі, який затверджено постановою КМУ від 27.11.2019 №1084 «Про запровадження обліку трудової діяльності працівника, фізичної особи-підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі».

Подати скан-копію трудової книжки людина може особисто засобами Особистого кабінету вебпорталу, або через роботодавця засобами Кабінету страхувальника.

Невід’ємною складовою відомостей, які подаються страхувальником, є сканована копія згоди працівника щодо надання дозволу на обробку його персональних даних.

У разі подання відомостей про трудову діяльність працівника особисто надання згоди на обробку персональних даних здійснюється шляхом проставлення відмітки про надання такого дозволу в електронному кабінеті застрахованої особи на вебпорталі.

Оцифрування відомостей про трудову діяльність здійснюється відповідальною особою Фонду на підставі сканованих копій документів, шляхом доповнення персональної облікової картки застрахованої особи в реєстрі застрахованих осіб інформацією, наявною в сканованих копіях документів.

Другим кроком – є подача Анкети-заяви на автоматичне призначення пенсії та скани документів, які передбачені Порядком 22-1 ПФУ: паспорт, рнокпп, додаткові документи для розрахунку стажу (про освіту, про народження дітей, про військову службу) довідки про заробітну плату, документи про підтвердження особливого статусу (за наявності) та ін.
Для подачі документів у застрахованої особи є два режими: через КЕП або з використанням електронної системи BankID.
При використанні Кваліфікованого підпису передбачається, що людина подає документи засобами порталу і до органів Фонду особисто не приходить.
При використанні BankID відмінністю є те, що пенсія призначається без особистого звернення, але не включається до виплатних документів без проведення ідентифікації особи та верифікації паперових документів для підтвердження права на призначення пенсії.
Згода особи на проведення автоматичного призначення пенсії не позбавляє її права особистого звернення до органів Фонду за необхідності.
Пакет документів для автоматичного призначення передбачає можливість формування звернення для виготовлення Пенсійного посвідчення. При цьому, громадянин має право вказати, в який спосіб він бажає отримати пенсійне посвідчення – особисто або поштовим відправленням, без особистого звернення.
Всі документи, які отримано та опрацьовано працівниками електронного офісу Пенсійного фонду вносяться програмними засобами до електронної картки застрахованої особи і використовуються при проведенні призначення пенсії.
Пенсійний фонд України закликає активно користуватися можливостями, які надає портал електронних послуг Пенсійного фонду:
·актуальним є звернення на отримання електронних документів: за формами ОК-5,
ОК-7;
·анкета на зміну даних в реєстрі застрахованих осіб;
·подати заяву на призначення/перерахунок пенсії;
·записатися на прийом;
·подати звернення на підготовку паперових документів;
·перевірити дані, які містяться в Реєстрі застрахованих осіб щодо страхового стажу та заробітної плати;
·переглянути інформацію стосовно пенсійного забезпечення (пенсіонерам);

подати звернення з питань, які виникли при перегляді даних в РЗО або що стосуються пенсійного забезпечення.

З метою розширення кола осіб, які можуть користуватися електронними сервісами Пенсійним фондом України модернізовано клієнтську частину вебпорталу: в Особистому кабінеті застрахованої особи реалізовано режим розрахунку пенсії за віком «Пенсійний калькулятор», відтепер авторизовані користувачі порталу мають можливість самостійно зробити розрахунок майбутньої пенсії за віком.
Крім того, з минулого року запроваджено електронний сервіс у вигляді мобільного додатку. Відтепер громадяни мають можливість доступу до електронних сервісів Пенсійного фонду у зручному форматі зі смартфонів та планшетів. Проєкт «Пенсійний фонд України у смартфоні» розроблений з метою реалізації розвитку системи надання електронних послуг «Е-пенсія» та забезпечити максимально зручну та оперативну взаємодію громадян з ПФУ.
Головна перевага електронних послуг – їх можна отримувати не виходячи з дому, що особливо актуально не тільки сьогодні. Кількість нових сервісів постійно зростає, а якість онлайн послуг поліпшується з кожним роком.»